Tema hari kemerdekaan ke 52 ialah 1 Malaysia,Rakyat Didahulukan, Pencapian Diutamakan. Sambutan Hari Merdeka 2009 kali ini akan berlangsung dalam bulan Ramadhan dan akan diadakan di Stadium Nasional Bukit Jalil. Difahamkan ini adalah pertama kalinya sambutan kemerdekaan peringkat kebangsaan di dalam stadium.


Keterangan logo 1 Malaysia

Melambangkan visi negara iaitu untuk mewujudkan satu masyarakat yang berpadu dan mempunyai semangat cintakan negara berpandukan Perlembagaan Negara dan Rukun Negara.

Mencerminkan rakyat Malaysia yang saling bekerjasama, bermuafakat, berdikari, berfikir dan menghayati satu visi untuk membina satu Negara Bangsa.

Tema, logo dan lagu bagi sambutan kemerdekaan ke 52 ini sebenarnya berasaskan slogan dan konsep 1 Malaysia yang diperkenalkan oleh YAB Dato Sri Mohd Najib Tun Abdul Razak, Perdana Menteri Malaysia.

0 comments:

Post a Comment

ahlan wasahlan

.::ainulasyikin::.

My photo
ASAL MERSING JOHOR DIPLOMA IN SCIENCE BBA(HONS)MARKETING B.TARBIYAH PERMAS (2008) NYDP PERMAS (2009)

.::demi masa::.

.::Islamic Calendar::.

Muslim Prayers Time

Terkini Palestin

Malaysiakini

Berita Harian Online

myMetro

Utusan Malaysia Online

Saifulislam.Com

HarakahDaily.Net 2

.::ya Allah::.

.:iklan pUasa:.

.::wishing you::.

::al-kiSah::

blog ni adalah luahan hati...selame saye berada d UiTM johor...sem yang busy...sem yang panjang..melayan anak2...anak kecik n anak besar...xkira lah...experience di clz...kolej..persatuan...yang penting sebagai daie...beramallah kerana ALLAH...taKbir!!!

Blog Archive

.::thank you Allah::.

.::solat tiang agama::.

.::special guest tOday::.

.::chat::.

Followers